måndag 16 maj 2016

Måndagslistan, en kall (men väldigt grön) kväll i maj

Måndagsfrukost - ägg från vännerna!

Tjena alla glada måndagslirare! Då var vi här igen då. Hoppas ni alla har en spännande vecka att se fram emot. Jag ska bl.a ha möte med illustratören Johan Isaksson om ett jobb han ska få göra för oss i Mapletone. Vi har samarbetet med honom tidigare, så det ska bli kul att ses igen. Sen ska jag på detta, och eventuellt detta

Jodå. The list. Här kommer den!

INREDNING - Denna lägenhet är, för en art deco-lover som jag rätt snuskigt snygg! Det är stylisten Maria Montti som bor där. Kolla hennes Small talk här

Hos Maria Montti

MUSIK - Halkade in på bandet Black Honey i veckan. Brukar inte vara mycket för indiepop, men detta lät lite annorlunda. Lite hårdare och sångerskan/gitarristen har en häftig röst. Lyssna.

Black Honey. Bild: http://www.1forthepeople.com

KULTUR - Vi ska prata om barnböcker och läsning, och hur viktigt det är i ett annat inlägg. Kan hålla på hela natten annars. Men lyssna på detta, som bl.a den braiga bloggaren/författaren Lisa Bjärbo dragit igång. Lisas blogg är för övrigt briljant, kolla själva.

MODE - Är förtjust i denna fina skjorta från Hope. Skjortor är alltid bra. 
 

MAT - Då det har varit så kalla och ruggiga vindar idag så snöade jag in på te. Brukar dricka kaffe på dagarna annars, men idag blev det te, för att överleva helt enkelt. Annars så måste jag tipsa om den här boken. Gillar citaten från författaren, som detta t.ex:

"Det här är inte en vegetarisk kokbok, det är en bok om grillad och jävligt god mat."

Sen slår jag ett slag för grytan Martin gjorde i fredags! M to the UMS! Det var en linsgryta, med aubergine, zucchini, grädde och massor av garam masala. GÖTT! 

Te, hela dagen lång.

Martins gryta!

Ha en fin vecka nu kids!
KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar