torsdag 5 maj 2016

Onsdagskontor


Bytte inte bara kommun den här onsdagen, utan även län. Tog tåget mot Stockholm tidigt på morgonen. Älskar att åka tåg! Lyssnade på Spanarna i P1 och jobbade lite, medan tåget tuffade på och världen susade fram utanför fönstret. Det var faktiskt som att resa lite i tiden. Desto längre neråt vi kom i landet, desto vårigare blev det. Träden och backen blev grönare och grönare. Som när man ser någon snabbspola en knopp som slår ut eller liknande. 

Väl framme slog värmen emot mig, trots att klockan bara var tidig förmiddag. Ljuvligt. Jag känner liksom hur glädjen sprider sig i kroppen i takt med att sommaren nalkas. Men blir alltid lite stressad och tänker Jaha, typiskt maj. I juni kommer det bli svinkalls i vanlig ordning. Hoppas på att bli överraskad i år dock... 

Jag använde alltså Stockholm som kontor i går. Fick massa tid för mig själv, så satt och skrev och planerade en massa. Gillar det där med att vara helt själv, men samtidigt vara omringade av människor och händelser. Jag behöver inte umgås eller prata, men är ändå inte ensam. Gött. 

Efter ett glas afterwork-rosé på Babylon i Björns Trädgård (där jag hamnade bredvid youtube- och instagramfenomenet @claerence) mötte jag upp Matilda och vi strosade södermalm fram, med detta som mål. Tidningen Paper Light #3 hade release på Galleri Steinsland Berliner. Det bjöds på öl och blomster installationer. Trevlig tillställning, även om vi kände oss lite gamla (När blev vi gamla?) Tidningen är väldigt välgjord och bilderna är fantastiska. Går att beställa här. Do it! 

Vi strosade vidare och hamnade på Nytorget 6, som firade 3 år. Vi firade det och the fact that Matilda kommit in på Hantverkslärlingsutbildningen med inriktat skotillverkning, med varsitt glas bubbel. Yay! 

Bra dag. Bra kväll.

Nu är jag i Uppsala och har slutit upp med familjen. Träffade bror min och Lizette som nyss flyttat till stan, idag. 

Far & son

Svägerska (Lizette) leker med Astrid

Streetsmart

Värme!




Vi ses hörs imorn kids, då kommer fredagsspaningen

Hej hej!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar