måndag 20 juni 2016

Måndagslistan, med en viss västkustenkänsla



Hej alla måndagsfirare! Här kommer veckans lista. Vi bulldozar på och kör direkt tycker jag. 

INREDNING - Hanna Wessman, som bl.a driver den här välbesökta bloggen har spanat på framtida inredningstrender i den här artikeln. Hon tar upp keramik som en detalj vi kommer att plocka fram i våra hem. Om det kostar 20 kr på loppis eller 50.000 kr spelar ingen roll, det som spelar roll är att man dekorerar med saker som man faktiskt personligen valt ut av en anledning. Ett genomgående tema i alla inredningstrender just nu föresten - det ska kännas superduper personligt och utvalt med omsorg.

Min lilla keramikskål som jag köpte på vårmarknaden på Leksands Folkhögskola. 
Gillade färgerna så mycket. Tyvärr kom jag inte ihåg vad tjejen heter som har gjort den...


MUSIK - Efter helgens bravader i Halmstad tillsammans med Elin och Anna, så går den här låten på repeat just nu. 



KULTUR - Detta gör mig lite orolig. Eller? Jag litar ju samtidigt på att de kommit fram till en bra lösning. Apple har nämligen ändrat i sina villkor.  De nya villkoren innebär att ingen app i Appstore får vara beroende av en annan app för att fungera, vilket blir knepigt med tanke på hur många som använder Bank ID för att kunna Swisha osv. Humm...? 
Här kan ni läsa mer. 

Bild från ecommercenews.eu


MODE - I helgen besökte vi butiken Paletti som ligger i centrala Halmstad. Där råkade det vara 30% rabatt på vissa utvalda barnkläder. Jag hittade denna skönhet (bild nedan) till Astrid, tror Anna köpte byxorna som hörde till om jag inte minns fel. Hur som så blev jag väldigt förtjust i märket koolabah. Det är ett svenskt märke, med de fräckaste kärnvärdena;

Humor. Respekt. Attityd. 

Och det tycker jag de lever upp till. Gillar företag med bra story och känsla! 


Astrids Striped xl tee.

Bild från koolabah.com

MAT -  (Om jag återigen får tjata om Halmstad...) Efter helgens gormetmat vi blev bortskämda med, så har jag musslor på hjärnan just nu. Kanske att vi måste göra bouillabaisse mycket mycket snart. Tror bestämt ikväll. MUMS!



Ha en riktigt fin vecka nu!
För mig blir det nog en händelserik vecka med en nyss hemkommen valp i hemmet. (Mer om det senare)

KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar