måndag 11 juli 2016

Måndagslistan (på en tisdag på västkusten)

Utsikten från stugan i Skedala

God morgon alla superhjältar och skinande diamanter!
Idag sov lillterroristen till 06.30 så - sovmorgon! Vi traskade upp och gick ut och andades lite västkustenluft. Yepp. Vi är i Halmstad, hela familjen! En liten minisemester. Lovely.

Men. Det är ju inte därför ni är här idag. För att läsa om min morgon. Nej. Det är ju dags för måndagslistan! Hög tid vill jag lova, eftersom att det är tisdag idag...anyway här kommer den.

INREDNING - Greta Grossmans enda skandinavienritade hus är till salu. Greta är lite av en doldis. Om det beror på att hon var kvinna eller att hon spenderade sin karriär med att designa hus i Los Angeles vet jag inte. Men något säger mig att det är det första. Varför skulle man inte vilja skryta om en berömd, svensk, modernistisk arkitekt som gör succé i Kalifornien? Jag bara undrar. 

Ett av Gretas hus i Kalifornien


Men nu finns det ett Gretadesignat hus i Sverige, som just nu är till salu. Helt unikt i sitt slag och en riktig 50-talspärla. Kika in här så får ni se. 

MUSIK - För tillfället, vad passar bättre än denna?



KULTUR - Efter en sådan otroligt löjlig och barnslig "skandal" så älskar jag hur sportjournalisterna ger igen och visar vart skåpet ska stå! 



Och så den här videon som cirkulerat på internet. Den är ju bara så bra! Girl Power när den här som bäst!





MODE - Materialet vi plåtade på Lindingö i vintras, har nu släppts! Kolla här! Så himla kul. Talaningfulla Matilda och konstfotografen Helena är ett dreamteam! Det har varit så kul att få ha varit med på ett hörn. 


Extra stolt över min barndomsvän Erik som modellade!

MAT - Surfa in och läs den här matbloggen! Så inspirerande. Fina bilder. Maten ser ljuvlig ut. Och det vattnas redan i munnen på mig. Undrar vad vi ska äta till lunch? Det här vill man ju testa!




Snipp snapp slut, så var måndagslistan (på en tisdag) slut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar