måndag 15 augusti 2016

Brittisk electropop, japanska prickar och så vidare


Hej måndag!
Sista måndagen på sommarlovet. 
Blandade känslor över det här hemma... 

INREDNING - Danska stylisten Pernille Teisbaeks lägenhet är en liten munsbit! 


Bilder: elledecoration.se


MUSIK - 

Jag brukar vanligtvis inte vara så överdrivet förtjust i singer songwritermusik. Nej, om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är rätt trist. Finns såklart undantag, men vanligtvis så orkar jag med högst två gitarr/pianoplinkande låtar på raden. Men detta är lite annorlunda. Brittiska Låpsley. Visserligen så är det nog många som vill stoppa in henne i just singer songwriterfacket, men jag tycker att det känns roligare än så. Mer electro. Mer experimenterande. Och rösten är speciell. Jag gillar det! 







KULTUR - Just nu på Moderna Museet - Yayoi Kusama! Vill hemskt gärna gå och se. Någon som vill följa med? 




MODE - Jag tycker om Mini Rodinis nya släpp! Mer än deras förra släpp. Detta känns mer...humm...genomtänkt. På något vis. Tröjan med kaninerna <3





MAT - Min vän från Stockholmstiden, Madeleine som bl.a driver bloggen Bonjour Vintage, har släppt sin första bok. Så alla frukost- och fikafantaster - gå och köp! Kolla vad fin också! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar