tisdag 30 augusti 2016

En liten sen lista

Bild: pinterest

Har spenderat en underbar helg i Halmstad. Men mer om det i veckan.
Just nu är vi förkylda. Hela familjen. Valpen är lite mått frustrerad kan jag berätta...
Måndagslistan uteblev pga sängliggandes. MEN here we go.

INREDNING - Formex har ju som de flesta vet ägt rum, men då jag hade andra viktiga saker för mig så var jag inte där den här gången. Men tack vare the internets så kan man ju liksom ta reda på saker ändå. Bra va? 




Formgivaren Marie-Louise Hallgren från HearteartH Production har tagit fram den här pallen. Den är gjord av förbrukade möbler och spill från nyproduktion eller annat överblivet material. Väldigt bra och rätt i tiden tycker jag. 




I övrigt så ger Formex ifrån sig en känsla av Afrika på något sätt. Med färgerna och formerna, och mönstren. Första bilden här uppe har Daniella tagit på Ylva Skarps monter. Jag gillar hennes nya prints! Lite afrikakänsla va? Och bilden nedanför är från stylisten Tina Hellbergs instagram. Den brunröda färgen får mig att tänka på min resa till Uganda där sanden var i samma färg. 

Anar man en ny trend?

MUSIK - Har detta undgått någon? Om det har det så gå genast in här och titta. EPISKT framträdande av Beyoncé på MTV´s Video Music Awards! Jag får liksom rysningar. Hon slog dessutom alla rekord i antalet priser i år. Jag är inte förvånad. Lemonade är ett masterpiece. 

 
Bild: vulture.com


KULTUR - Att prata om mens har under hela min uppväxt varit ganska skämmigt. Vart kommer skammen ifrån? Det kan man fråga sig...idag pratar jag och mina vänner ofta om mens. Inga konstigheter. Vilket det ju inte alls är heller. Dra upp volymen och kolla in den här inspirerande videon:



MODE - Läste precis den här artikeln om mode för muslimska kvinnor. Väldigt läsvärt. 

"Chanel may have included sharia-friendly layers in its 2015 resort collection, and Dolce and Gabbana did launch a collection with embellished hijabs and abayas this January, but there is still plenty of space for experimentation and innovation" 

Bild: Samra Habib

MAT - För er som vill ha inspiration när ni ska laga tofu, kolla in det här: 



Bild: jennymustard.com

MUMS!


Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar