måndag 1 augusti 2016

Måndagslistan första augusti

Bild via Honestly WTF

Wiho! Måndagslistan, PÅ EN MÅNDAG
Nästan rekord känner jag. 

Sommaren skrider på så att säga. Ibland får jag panik och ont i magen över att det går så fort. För fort. Precis som alla andra år. Den där krypande känslan brukar komma i juni, jävlar vad fort det kommer gå...tänker jag redan då. Men jag gör mitt bästa och försöker leva så mycket som det går i nuet. Vilket bloggen får lida en aning för. 

Men. Listan ja. 
Here we go.


INREDNING - Ramlade över en väldigt fint inredd lägenhet via Frida på Bon.se. Speciellt köket. Kika in här så får ni se fler bilder. 



MUSIK - När jag och M var på Beyoncé i tisdags så spelade bl.a två tjejer förband. Vi blev båda lite till oss över vad bra det var och jag antecknade deras namn och sa till mig själv att jag skulle kolla upp dem efteråt. Det visade sig att jag har sett dem förut på youtube då de är lite av ett fenomen där. De heter Chloe x Halle och är två tonårstjejer med grymma röster! Queen B her self blev imponerad av dem och signade dem till sig skivbolag. De blandar fin sång med coola beats och ljudeffekter. Från lugnt till pepp och dans! 

Bild 1966.mag

Bild theregenttheater.com

Den här har jag själv sett via fejjan för ett tag sen.



Låt från deras EP.



De verkar dessutom vara två härliga, coola tjejer!




KULTUR - Projekt som detta är så bra tycker jag! Det är som en global, internet:isk (haha, hittade på ett ord?) kvinnogrupp. Upphovshavaren är konstnär och skriver följande på bloggen:

"This project focuses on female artists, in part because I'm an artist myself. With my pictures I try to capture the impression of their character and world views present in the decoration of their homes."





MODE - Har sagt det förut och säger det igen, skjortor är bra! Vita kan man aldrig få för många av, men sådana här godingar i ljuvlig rosa är inte heller fel. Från Zara.  


MAT - Detta kan väl inte bli fel? Eller? Personligen är jag inte jätteförtjust i gummibjörnar (eller i annat gummigodis heller för den delen...), men rosé gillar man ju. Och idén är ju så knasig så det blir kul. Rosa rosé gummibjörnar! 



Tack!
Ha en fin vecka nu!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar