söndag 21 augusti 2016

Med sol och blomdoft i melodin

Gårdagens kvällshimmel 

Ja. Vad ska en säga? 
Ärligt, jag skojar inte när jag säger att detta kändes som att det var för...ja vad ska vi säga...typ en vecka sedan?  
Och ja. Det låter som en klyscha I know. 
Men det är faktiskt helt sant. 
Precis så känns det. 





Det har pärlats ganska flitigt de senaste dagarna.
Super Mario. Nintendo. Grodor. En iPhone. 
Så roligt. Inspirationen har varit han - Pappas pärlor.

 

Det är alltid skräckblandad förtjusning för mig. Det här med att sommaren går över i hösttermin. Sommaren är utan konkurrens min bästa årstid. Bästa tid. Men hösten med sin Tim Burton:aktiga känsla står för nya tag. Nya andetag. Spännande planer. Mål. Svarta kvällar med skivspelaren och tända ljus. 

Men ändå. Sommaren är sommaren. 

 
Hon växer!



Mormors rosor och lavendeln växer fortfarande vackra i rabatten, och jag känner mig ändå ganska lugn. Det sägs att det ska bli varmt nu. Ett litet tag till, okey? 


Ella har också bestämt sig för att Lucy är okey, och att man nu kan leka med henne. Det känns skönt och fint att se. Lucy, som för övrigt har börjat sova till 08.30 på mornarna, hur ska hon orka att stiga upp imorgon? Ha, vi får se! 

Imorgon drar allvaret igång.
Hej då sommarlov och God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar