tisdag 18 oktober 2016

Burpees + wienerbröd = sant


När man liksom får flås och kan knappt prata när man tränar hunden på agilityplan, då börjar man fundera lite på det här med konditionen. 

Jag dansar ju en gång i veckan, men det räcker inte. Tydligen. Jag promenerar också väldigt mycket pga har hundar. Men det räcker inte. Tydligen. 

Men jag älskar också att dricka vin och äta god mat. Och bakverk. Och chips. Och en och annan pizza. Och ibland en kall öl. 

Är det ute med mig då?

Svar NEJ. 

Har kommit fram till det nu. Huvudsaken är att man tränar. På sitt eget vis. Promenera. Spring. Gå till gymmet, ro roddbåt eller vad det nu än kan vara. Och ät sen en påse godis efteråt. Gör det. Vet du? Inget kommer att hända. Din träning blir inte ogjord. Nepp. 

Men rör på dig. Det är nyckeln. 

Igår körde jag burpees, och åt ett wienerbröd samtidigt! Ha!


Så nu försöker jag få till 10 min varje dag med armar, mage, rumpa, rygg. Promenerar och dansar. Leker fysiskt med hundarna ute på gården. Alltså med hela kroppen. Inte bara stå passiv och tittar på när hundarna springer efter en boll. 

I agilityn så spurtar man mycket. Explosivt. Snabbt som vinden rakt fram i några meter, tvära svängar, byter riktning osv. Jag ska alltså träna upp konditionen på samma sätt tänker jag mig. Korta sträckor med spurt. Intervaller på träningsspråk.

Nu kan det vara så att jag medvetet väljer det här sättet att träna på pga tycker att det är sååååååå tråkigt med löpning. Gillar att kuta däremot. Försöker med andra ord krångla mig ur långdistanslöpning så gott det går... 

Vi får väl se ute på agilityplan sen..!

För er som vill ha inspiration, och då menar jag riktig inspiration kolla Britas träningskonto @i_hate_workouts på insta. Så bra!

Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar