måndag 3 oktober 2016

Om dashboardinspiration, Queen B-syster, humor i vita huset och så vidare

Bild: lushush.tumblr.com, via Pinterest

Måndagslistan uteblev förra veckan, så veckans lista har press på sig att leverera.

Annars?

Jo. Träffade på en vacker men tillika bitter och ovälkommen fiende i morse - F R O S T E N. 
Hej skrapa bilrutor med stela fingrar! 

Sen blev det soligt. Och varmt. Även ljuset ute nu är varmt. Som att solen reflekteras genom de löv som nu börjar bli orangea och röda. Lugnande. 

Okey, nog med Ernst-beskrivningar av naturen - lets do the lista! 

INREDNING - Här kommer lite inspiration från mitt dashboard. Bilder jag sparat i veckan. Den röda tråden är...grön. Eller ja, växterna är gröna och växterna är den röda tråden, som är grön. Eller? Anyhow...

IKEAS dagbädd vill jag ha! Men den finns inte i butik längre. 
Någon som vill sälja sin? Hehe...



Fönstren!! 

MUSIK - Solange har släppt nytt. Beyoncés syster ni vet. Även hon med en vacker röst, men med en annan stil än sin syster. Musiken är mjukare, långsammare och mer launch-igt i sin ton. Jag gillade hennes förra singel, och den nya skivan gör mig inte besviken. Känns nytt och fräscht. 

Men det som jag gillar mest med hela skivan och de två videorna som finns ute nu, är bildspråket. Fantastiskt vackert! Både med färger, former och uttryck. Stylingen i videorna är to die for!










Skivan finns bl.a. på Spotify. Jag gillar den här låten bäst, just idag i alla fall. 



KULTUR - Måste bara slå ett slag för en underbart underhållande serie! Och JAAA jag vet att det inte är någon ny serie. Och att den just vann priser vilket gör den på tapeten osv. Men det hjälps inte. Jag diggar den så mycket och måste dela med mig! 

Jag snackar om VEEP. 


Det är så befriande med en kvinnlig huvudrollsinnehavare som får vara den roliga! Hård och vulgär!

Bild: buzzfeed.com

Bild: indiewire.com



SE DEN BARA! 


MODE - Den här tröjan! Och hela outfiten. 




MAT - Granit har börjat med matrecept. Fina bilder, god mat (som det ser ut). Gå in och kika


Bilder: Granit


Hej hej mina vänner!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar