måndag 30 januari 2017

But first champagne. I mean coffee...its Monday.

bild: yeahqueervintage.tumblr.com

Måste börja blogga andra dagar än just måndag och fredag känner jag. Om inte för er skull så för min skull. Måndagslistorna börjar återigen ta över bloggen. Så kan det ju inte vara. Tänk om någon tror att jag liksom inte kan blogga om annat? 

*googlar snabbt hur man blir intressant

INREDNING - Jag älskar att köpa koppar på loppis. Alltid hittar man några finfina för ynka 10kr. Ofta är det även koppar med fina märken. Tänk att folk liksom inte vill ha dem längre? Konstigt. Men bra för mig. Mycket av själva kaffedrickandet och huruvida det smakar handlar om koppen, tycker jag. Finns koppar som inte är goda att dricka kaffe ur, som passar bättre till te till exempel. Och vissa koppar som liksom höjer upplevelsen. 

Jeeezez...jag låter som en kaffehipster på södermalm...




MUSIK - Jo. Men SKAM-febern drabbade även mig där på jullovet (kan säsong fyra komma nuuuuuu!!!). Och med den även musiken som hör där till. Både gamla godingar, dåliga låtar, superbra låtar och nya låtar. Allt i en salig röra. Här finns en lista på några. 

En av favoritscenerna avslutas med låten Bossy med Kelis, den spelas även här hemma när självförtroendet behöver pumpas upp. 


Noora <3




KULTUR - En av de bästa podcastarna just nu är Bladen Brinner. Enligt mig dåra. Love it. Gillar du böcker och kultur för barn och ungdomar? Gå in och lyssna! 

Bild: bladenbrinner.se


MODE - Tänkte slänga ut en av mina inspirationskällor när det kommer till style. Cara Delevingne. Det jag gillar med henne förutom hennes stil, är att hon liksom känns som ens kompis. Går man in på hennes insta så ser den ut (nästan...) som att det skulle kunna vara någon av ens egna polare som lägger upp bilder. Hon kör ofta osminkat, mycket humor och vardagsgrejer. Blandat med lite jobb då och då. Hon driver också med sig själv vilket jag gillar. Hon arbetar även tillsammans med organisationen Girl Up, som bl.a arbetar för att ge flickor som är på flykt utbildning. 

Följ henne här!  

Bild: Caras insta.

Bild: pinterest

Bild: femina.ch

Bild från Caras insta.




MAT - Min vän Madde delade idag ett recept som lät så himla gott. Krossa sötpotatis med vitlök och parmesan! Det liksom vattnas lite i munnen på mig. Här finns receptet. 

Bild: kit.se


Ha nu en himla bra vecka hörrni.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar