måndag 23 januari 2017

#måndagslistan


Jajamensan - måndag. Ett steg närmare ljusare och varmare tider. Eventuellt (svårt att beräkna när man bor där jag bor) "bara" tre/fyra månader kvar innan takdropp. 

Vad har ni haft för er i helgen? Min har bestått av tripp till Stockholm, Zumba och Nosework med Lucy. 

Onödig information - check.

Nu - till listan.

INREDNING - Klassikern och kommer-aldrig-gå-ur-tiden-företaget String har gjort ett nytt arbete tillsammans med stylisten Lotta Agaton. Väldigt fina detaljer och kontraster. Fotograf  Marcus Lawett 




MUSIK - Efter att ha upplevt Women´s March i Stockholm i lördags så har jag nynnat på den här heeeela helgen. 

Okey ladys, now let´s get in formation! 






KULTUR - Vi fortsätter på samma tema som föregående kategori. Konstnären Shepard Fairey´s Obama Hope posters kommer att gå till historien som en av de mest ikoniska (hittade jag just på det ordet?). De senaste gjordes just med anledning av Womens March som ett stöd, och de spreds över hela världen som en löpeld. Såg många i Stockholm också. Läs här.  




Tog den här bilden i lördags på Norrmalmstorg - ser ni de vackra bilderna i bakgrunden?


MODE - And now to something completely different. Från viktigheter till inte så viktaga saker. Köpte mig ett par riktigt stiliga solglasögon i helgen. Champagnerosa. Från Monki. Nu är jag ännu mer redo för sol. 

 




MAT - Den här punkten är alltid jobbigast att skriva om pga BLIR HUNGRIG. Jag vet inte vad ni tycker men jag tröttnar ta mej tusan aldrig på pizza. Skulle kunna käka varannan dag ca. Här kan ni läsa några fina pizzatips med matchande vin till. 

Bild: Shutterstock via Elle Mat & Vin


Ha nu en fin måndag! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar