måndag 16 januari 2017

Plötsligt händer det



Indeed. Här är vi nu igen. Måndagslistan. Long time no see, så att säga. Grejen med måndagslistorna är att jag har så kul när jag gör dem. Jag får gotta ner mig och plocka bland saker, ställen och sidor på nätet. Leta reda på ny musik eller dela med mig av någon slinga jag lyssnar på just nu. Böcker jag vill eller ska läsa. Filmer jag vill se, nya eller gamla. Och så vidare. Väldigt roligt att knåpa ihop helt enkelt. Sen begär jag inte att någon annan ska tycka att de är lika roliga som jag. Fast lite begär jag det.  

Med det sagt så kan jag även meddela att jag har haft en så amazing mysig helg. Tillsammans med den här. Och den här. Som en varm vind i kylan gled vi igenom tre dagar med prat, mat, vin, gottigheter, yoga och promenader. Jag, som annars brukar fota som en galning tog knappt en enda bild...SÅ MYSIGT HADE JAG förstår ni. Jag litar på att Anna kommer dela lite på sin blogg senare - ingen press eller så. Och just ja. Elin klippte av mig håret också. Hepp! 

Så. Listan. 

INREDNING - Jag är rätt så trött på alla indredningstidningar och instagramkonton som i stora drag visar samma sak allihop. Hela feeden är full av samma typ av bilder. Usch! Visserligen är mycket av det snyggt, så klart. Men inspirationsmässigt så är det rena döden. Efter mycket letande så halkade jag mer och mer in på resor (kan det vara ett sug...humm?) och landade tillslut på hotellet La Granja Ibiza. Oh maj gadd, skulle man kunna säga. Och det säger man när man ser stället, och konceptet.  

"A farmstead set among Ibiza’s pastoral inlands, La Granja is a members-only retreat—the first such experiment by Design Hotels™—launched in collaboration with Friends of a Farmer, an international association devoted to the cultivation of art, crops and inner gardens."





KULTUR - Jag vet inte om man kan kalla detta kultur, men jag måste klämma in detta någonstans. Överlämnandet av presidentposten i USA. Obama säger hej då och jag har själv aldrig varit med om en sådan big deal kring ett överlämnande av presidentjobbet. Det delas klipp, folk hyllar The Obamas till skyarna och sörjer att det är över. All over internet så att säga. Jag känner så här: Trist med Trump. SJUKT trist. Men det jag tycker är det som går förlorat mest är inte presidentrollen, utan firstlady-rollen. Michelle alltså. Vilken kvinna. Vilken förebild. Tänk om hon hade blivit president. Vilken dröm. 




Väldigt fin intervju hos Oprah.




MUSIK - Vad jag har knarkat på senaste tiden är inte någon artist egentligen, utan en dansgrupp. Royal Family mina damer och herrar. 
Så. 
Himla. 
Bra. 
Går ej att sluta titta






MODE - FKA twigs + Nike = sant. Och snyggt! 







MAT - Narnialandskap, glittrande snö och frostkristaller i all ära, men jag längtar ändå efter sommaren. Därför halkade jag snabbt in på hamburgare när jag skulle leta mat. Sommar. Sol. Varma kvällar. Grill. 


Kika in här och kolla recept på dessa ljuvliga halloumiburgare.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar