måndag 24 april 2017

MÅNDAG. Och en lista.

Lucy <3 Ett helt år idag.
Mer om det snart.

Hello hello hello. Back to reality. Alltid lite extra speculate med måndag direkt efter ett lov. Det blir liksom lite extra vardagskänsla på något vis. Vi hade dock en smärtfri morgon. Barnen vaknade hyfsat snabbt och allt flöt på. Ljuset hjälper till. En får en extra knuff. 

Veckan kommer innebära en hel del skrivande och vända ut och in på både företaget och oss själva. Jag håller tummarna för att vi ska hinna...men skam den som ger sig no rest for the wicked hard work pays of och så vidare...

Vi släpper det just nu och går vidare. Listan. 

INREDNING - Via Krickelin hittade jag Linn Eklunds instagram, och kärade ner mig lite i hennes bilder. Visst, många outfitbilder. Det får en bara ta. Men på det stora hela. Miljöbilder, inredningen, färgerna, formen. Flödet i stort så att säga. Sovrummet! DRÖMMEN! 

 





MUSIK - Låten som ofta får mina bilturer att kännas lite extra. Älskar att kräma på när jag åker själv. Black Coast - Trndsttr



KULTUR - Älskar Vouges 73 Questions! Kan riktigt fastna i det. Min bästa just nu är den med Lena Dunham.

  







MODE - Gucci. En måste ju ändå älska dem. Kolla kampanjbilderna från pre fall 17. Lite knasigt kanske. Men vem gillar inte knasigt?! Dessutom stjärna i kanten för just det - att leva lite utanför ramen av vad som anses snyggt och fashion.

  





MAT - Alltså påsken. En måste ju älska påsken. Ett varmt välkomnande av vår. Och maten. Maten! Jag skulle kunna äta gravad lax, ägg och sill typ jämt. Med en rejäl sallad till. Kanske lite nötter också. My lord...så gott! Och ja, det är väl i princip det som jag har ätit den här veckan. Med undantag från en grillkväll då vi grillade torsk och portabello i folie. Vi gjorde två olika kryddningar. En asiatisk varaint med oystersås, soya, ingefära och sesamfrön. Och sen en med koriander och vitlök. Så gott! 

Men annars - lax, ägg och sallad :) 

   
Lunch på kontoret på Skärtorsdagen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar