tisdag 11 juli 2017

Måndagslista på en ickemåndag

Varmt har det varit. Då och då.
Men gärna mer av värmen tack. Mycket mer.

Okey. Jag glömmer av mig en aning. Dagarna flyter lätt ihop när barnen har sommarlov. Idag är det inte måndag utan tisdag. Men jag har satt ihop en lista och det vore ju trist att inte lägga upp den. Väl? Jodå. Vi kör. 

INREDNING - Kom inte riktigt ihåg hur och från vilken blogg, men hur som helst så halkade jag in på bloggen Villa Betula vilket är som att kliva in i någons dröm. Förslagsvis ägarinnan till bloggen,  Maren Ingeborg Gråblomst´ s dröm. Allt ser lite ut som teaterscenografi. Men i en av bilderna hittade jag en fantastisk kruka i form av ett lejonhuvud. Och till min glädje så hade Maren länkat krukan. Den går att få tag på här. Om man har någon tusenlapp så där som man inte vet vad man ska göra med alltså.

Ser ni den? Uppe på byrån/skåpet! 
Bild: villabetula.com



MUSIK - Jag väntar just nu med spänning på det nya albumet från Lana Del Ray som släpps mycket snart. Och jag är väldigt glad över att hon släpper det på sommaren, då jag tycker att hon gör väldigt bra sommarstämningmusik. Hon är en flitig användare av instagram och där får man också sneak peaks och smakprov på nya plattan. Det är som sig bör drömigt, soft och med 60-70-tals vibes.  Release sker den 21 juli, men säkerligen kommer det komma en singel eller så innan. Utöver singeln med Weeknd alltså... 





KULTUR - Någon gång har jag sparat dessa vackra bilder och tänkt att de där ska jag ha med i måndagslistan, men sen har de glömts bort. Fann dem dock idag! Och jag tycker lika mycket om dem nu som då. Printen går att köpa på Janet Hill Studio och konstnärinnan är Janet själv, en tös från Kanada. 

"Janet’s work is both elegant, yet whimsical, often with an underlying narrative that instantly captures the imagination.  Her painting style evokes a sense of nostalgia,  timeless beauty, mystery and magic."





MODE - Tänkte dela med mig av ett av mina inspirationskonton på instagram när det kommer till mode. Gillar man hiphop-stil med fokus på kvinnan, tufft men ändå mjukt och älskar man adidas så kommer ni inte ogilla detta. Kontot ägs av Jossefin Mattisson som jobbar på Adidas Originals SWE. Kolla in kontor här och låt er inspireras!  





MAT - Alltså. Det här med glass. Går inte att komma över hur gott det är!! Och ja. Jag hade mer än gärna besökt detta museum i LA - Museum Of Ice Cream. Hur drömigt verkar det inte?! 


Museet fick även finbesök under amerikanska morsdag, då Jay-Z och Blue firade av The Queen på bästa tänkbara sett - på ett museum för glass. Jojomen. 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar