måndag 3 juli 2017

Måndagslista


Monday funday! Eller hur är det man brukar säga? Helgen har gått i ett så det känns som att det är ledig dag idag. Martin har cyklat hela helgen och vi har varit på kalas och i söndags körde jag och vovvarna till Lindesberg för att göra ett doftprov med Lucy. Gick galant och hon blev godkänd! Sent igår kväll kom halmstadborna  tillbaka efter en lyckad SM-helg. Vi åt en lång frukost i morse och sen styrde de kosan ner mot västkusten igen. 

Idag ska det enligt ryktet bli regn, och då jag just nu hör åskan mullra så verkar ryktet stämma överens med verkligheten. Vi funderar på att åka på detta när regnet kommer. Vill gärna se den utställningen. 

Nog med småprat.
Här kommer dagens lista. 

INREDNING - Mitt senaste tillägg på instagram - @houseofsixinteriors använder jag mycket som inspiration just nu. Många fina bilder, speciellt på vardagsrummet. Gå in och kika! 






MUSIK - Dagens kamplåt! En vill liksom ställa sig på stan och sjunga ut den med all sin kraft! 




KULTUR - Förutom utställningen på Magasinet som jag nämnde högre upp, så vill jag gärna se Marie-Louise Ekmans utställning på Moders Museet. Har egentligen aldrig varit jätteintresserad tidigare, men såg en dokumentär om henne för ett tag sen och fick en helt annan bild. Nu när jag har mer kött på benen så kan jag fascineras av hennes bildspråk. 

 





MODE - Det här med att mode inte ska behöva vara så seriöst. Och att man kan blanda lite som man vill. BON gör just nu en intervjuserie med unga konstnärer från Sydafrika och först ut är Githan Koopoo (så jäkla snyggt namn btw!). Han blandar hantverk med mode, och pratar om utanförskap och hur vi påverkas av samhället. In och läs!  

 


MAT - Jag är ledsen men jag är tom på matinspiration. Absolut tom. Lyckades skrapa fram en tropisk mangodrink från internethavet. Kanske kan vara något? Med kokos och rom. Kanske? Eller jag vet inte... 

Bild: ELLE mat och vin. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar