fredag 8 september 2017

HM Studio A/W 17


Hej och välkomna till Martins modeblogg där jag presenterar olika outfits varje dag! Kanske flera gånger om dagen till och med. *slänger med håret och fnittrar* 

Skoja. Hold your horses nu va. 

Men jag såg precis att det snart är dags för release av HM Studios nya höstkollektion vilket alltid är lite spännande. Oftast blir man grymt besviken, men den här kollektionen ser lovande ut. Väldigt edgig och ball, men samtidigt med mjuka och böljande linjer. De lårhöga bootsen är ju så fräcka! Som hämtade ur en mangaserie. De vida svarta byxorna här ovan är väldigt stiliga. Den poololiknande tröjan likaså. 

Egentligen så kan jag tycka att den onödiga slit och släng-konsumtionen som HM ofta bidrar till är snuskigt fel. Finns inte mycket hållbarhetstänk där inte. Barnkläderna speciellt. Men de här mer unika kollektionerna som de har då och då verkar dock vara lite bättre. Kan dock inte uttala mig i det just nu då det inte går att läsa om den här kollektionen och hur den är tillverkad ännu. Får återkomma till det. 






Release i utvalda butiker (alltså inte i någon butik här omkring där jag bor med andra ord...) och online 14 september.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar