måndag 18 september 2017

Måndagslistan



Utan några som helst kommentarer kastar vi oss rakt in i veckans måndagslista. 


INREDNING - Svenskt Tenn hörni. Alltså detta underverk. Begrunna också att det hela drog igång med Estrid Ericson i spetsen. Inte allt för lätt som kvinna på 20-talet kan en tänka sig. Med sig hade hon Josef Frank och resten är så att säga historia.  Hur som så är det ett praktexempel av kvinnlig entreprenörskap i en annars mansdominerad värld. 

På Svenskt Tenn´s instagramkonto hittade jag den här bilden på ljuvliga glassbägare i tenn (förmodar jag?). De går inte att köpa, men man kan få äran att äta ur dem på ST´s tesalong i Stockholm. 


MUSIK - Har faktiskt ingen specifik låt eller artist på lut den här gången. Däremot så har jag skrållat igenom en massa youtubeklipp på dansgrupen The Royal Family. Dansen har dragit igång igen och jag är så himla pepp! Kommer bli en rolig termin med den här låten som start. Det som egentligen är ännu roligare är att Rasmus har börjat han också. Nu kommer vi ha show tillsammans för första gången i december!








KULTUR - En av mina favoriter har släppt sin första bok. Brita Zackari! Jag följer hennes blogg, hennes två instagramkonton och podden som hon har tillsammans med sin man.  Nu har hennes ena instakonto blivit en bok - Jag hatar att träna heter den. Brita har samma träningsfilosofi som jag har så jag är lite nyfiken på denna lilla bok. Finns här



MODE - Äsch. Vi fortsätter på träningsspåret tycker jag. Ivy Park har släppt sin AW kollektion och det ser bra ut vill jag lova. Gillar hela kampanjen med skådespelare, modeller, idrottare och artister i spetsen. Alla med olika bakgrund, härkomst och erfarenheter. 








MAT - Vi har ju snackat pizza förr. Men mmm...kan man snacka för mycket om det? Egentligen. Jaså det kan man säger ni? Jaha...men då får ni titta på kändisar som käkar pizza istället då. För det tröttar man väl ändå inte på? Eller..? 





  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar