måndag 9 oktober 2017

Måndag and the list go´s on and on


Wow. Verkligen. Wow. Veckorna rusar verkligen fram. Och ja. Det gör lite ont i mig att säga det då det verkar vara det enda som folk snackar om. Vad fort det går! Jaha, då var det måndag igen då. Tiden rusar iväg. Och så vidare. Jag undrar om det alltid har varit så, eller om det är speciellt för just den här tiden vi lever i nu? 

Men. Jo. Det går verkligen fort. 
Inte sant? 

INREDNING - Nu när det börjar bli mörkare så börjar man så smått tända lampor lite här och där i huset. Lampor som i princip varit i vila hela sommaren. Varje år så kommer jag även på hur lite ljuskällor vi har här hemma. Lampor är ganska svårt tycker jag. Hittade en stilren som passar till det mesta på Granit. Finns i svart, vit och grå. Smart att kunna klämma upp dem lite där man tycker.




MUSIK - What do you know! Favoriten Jemima Kirke medverkar i musikvideo! Spelar såklart cool, hemlig agentbrud. Hela videon är väldigt Bonnie and Clyde möter True Romance. Sias röst är som bekant felfri. Hörde ni henne när hon körde carpoole karaoke med James från The Late Late Show föresten? Om inte. In och lyssna! Den rösten alltså. Jäklarimej

Hur som. Här kommer videon till låter Dusk Till Dawn med ZAYN och Sia, starring Jemima Virke





KULTUR - Höst och mörker bjuder verkligen in till filmkväll(ar). Och det finns många nya filmer som jag skulle vilja se. Här kommer några trailers på kommande filmer som helt klart verkar intressanta. 



The shape of water - Verkar skruvad och vacker på samma gång. Av berättarmästaren Guillermo Del Toro. Som för övrigt skapat det läskigaste monster jag någonsin sett på film. Ni som har sett Pans Labyrinth minns säkert den här figuren: 



BLÄ. 



Isle Of Dogs - Åh yes! Wes Anderson är tillbaka! Ser väldigt mycket fram emot den här fina filmen. Saknar dock kvinnliga roller...kom igen Wes! Kolla den svarta hunden - ser ut som en pumi!

 

Murder On The Orient Express - Åh! Klassisk mordgåta. Vacker scenografi. Bra skådisar. Can´t wait! 


MODE - Två saker har fångat mitt öga den här veckan. Och ja, det är återigen ett sportigt tema. Jag är ju ganska svag för den sportiga looken som ni kanske märkt...host... Först ut - tröja från Fila. Gillade färgkombon väldigt mycket. Sen, skor från Adidas. Ser så vansinnigt bekväma ut! 





Sista bilden lånad av Brita <3 


MAT - Hittade denna sida. Mat tillsammans med matchande kläder! Ha! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar