måndag 20 november 2017

Måndagslistan


Helgen var lugn, kall och fin. På sina ställen melankolisk men det räcker med att man tittar på sina fina barn eller borrar ner näsan i mjuka, varma pumipälsar så känner man att allt blir bra. Vad kan stoppa en då? 

Agilityträning och budgetmöte blandat med promenader, kaffe, popcorn, filmkväll och schackspel. Det var min helg. 

Det är nymåne just nu. Så ta steget, gör det du alltid tänkt att du ska göra men alltid skjutit upp. Gör något för en vän, gör något för dig själv. Ta ett steg till uppför den där trappan som ibland känns evighetslång. 

Nu till listan. 

INREDNING - Idag delar jag några av mina pinnade exteriörbilder från min pinterest. Enbart för ögat. Drömska som får fantasin att spinna iväg. 





MUSIK - Då helgen var så lugn och stilla på något sätt så har musiken som då och då strömmat ut ur våra högtalare varit densamma. En av mina listor börjar med låten September Song. Pianospel av den danska musikern Agnes Opel. Den får liksom sätta ribban för hela helgens stämning. 



KULTUR - Jag hoppas, HOPPAS att ingen missade direktsändningen av #tystnadtagning igår! Förutom den ilska som kokar inom en, så väcks en styrka och ett hopp när man hör och ser alla dessa kvinnor som står upp tillsammans och berättar. Utan att hänga ut någon. Men nu kan ingen blunda. Ingen kan säga jag har inte märkt någonting, eller jag hade ingen aning. Det är slut med det nu. Hör ni det?! Det är slut med det nu! 




MODE - Det lilla (men ändå stora med sina 56 tusen följare på instagram) märket Savage Seeds är ett företag startat för barn av deras mammor då de kände att det fanns en stor brist på hållbara och ekovänliga kläder. Du kan läsa deras story här. Alltid fint och strakt med små familjeföretag som vill förändra världen tycker jag. 








MAT - För att det här inlägget inte ska bli allt för melankoliskt så måste jag tipsa om ett instagramkonto som sprider det där lilla extra och får dig garanterat att le. Här kan du följa J o s e, en 16 åring som vill sprida glädje genom mat. Kolla här bara! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar