onsdag 7 februari 2018

Från snö till sand

Mot paradiset!


Vaccination - check. 
Visum - check. 
Pass - check. 

Om exakt fjorton dagar bär det av. 
Då far vi. Ut på äventyr! 

För lite mer än ett år sedan så fick jag frågan om jag vill vara brudtärna till en av mina äldsta vänners bröllop. Jag var inte svårövertalad. Vi har hängt ihop i nitton hela år nu, hon och jag. Vi har varit med om det mesta ihop. Både sorgliga, underbara och roliga stunder. Hon var även tärna på mitt bröllop. Så självklart var svaret ja. 

Hon och hennes Johan ska alltså gifta sig. Men det är inte vilket bröllop som helst. Vi kommer att behöva byta ut varma kängor mot sandaler. Snö mot sand. Granar mot palmer. De gifter sig nämligen på Sri Lanka. 

 

Ja, vi ska ut på äventyr! Barnen, som enbart har varit utomlands en gång och då till Paris, är så pirriga och ser verkligen fram emot att få se apor, palmer och sandstränder. Det kommer att bli ljuvligt. 

Mycket är det dock att tänka på. Inte mins då det vankas bröllop. Saker som ska fixas och planeras. Outfits som ska göras redo. Det är nämligen inte bara jag som ska vara tärna, utan även Astrid.  



Det är inte alltid lätt att ställa om. När det är en meter snö ute så är det svårt att föreställa sig varmare väder. 

Dagens vy. 


Vi kommer att husera i Negombo, där brudens föräldrar äger och driver Villa Meatball Alley. Vyn på bilden här ovan kommer alltså snart att bytas ut mot detta: 

 
Villa Meatball Alley. 

Villa Meatball Alley. 


Vi kommer att utgå härifrån, men även dra ut på små egna äventyr. De första dagarna kommer vi att bo ett par nätter söderut i Dikwella. Närmare bestämt vid stranden Hiriketiya. Ni kan läsa om stället här hos Krickelin. Det är faktisk samma bungalow som vi hyrt som Kristin skriver om i inlägget. Ser ej fel ut va. 

Bild: Krickelin


Nu räknar vi bara ner till denna fantastiska resa!
   








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar