fredag 9 februari 2018

Några saker på en fredag



Sitter här och småflinar åt mig själv. Att jag är så glömsk. Påminner lite om hur man glömmer vad man tänkte när man födde barn för första gången; ALDRIG MER! Man trodde ju att man skulle dö, så är det. Ändå gör man det igen. Och ibland igen. Samma sak är det med träning. I onsdags var jag och Martin på ett Strongpass. Jag hade sådan skön energi. Älskar att träna när man mår så! Strong är väldigt krävande (enligt mig) och det är kämpigt om man inte känner sig pepp. Eftersom jag mådde på topp så tog jag i därefter, såklart. Efteråt tänkte jag att detta kommer kännas imorn. Torsdagen kom men inga känningar. 

Jag igår: Ha, ingen träningsvärk. Skönt! 
Jag idag: Aj som..! Måste jag röra på mig alls idag? 

Ska det vara så svårt att komma ihåg att min träningsvärk alltid infinner sig två dagar efter ett pass? TVÅ dagar. Inte dagen efter alltså, som jag tycks tro varje gång. 

Anyhow. 

Vi pratar om något annat nu tycker jag. 


Flocken! 


Gå in och läs här hur Anna beskriver livet med stor flock. Så bra! Olika hundar, olika individer kräver olika saker. Pumin är speciell. Med en grund som vilar på kärlek och respekt, så vill mina ha tydliga regler för att må som bäst. Att tumma på regler blir förvirrande och otryggt för dem. Precis som Anna beskriver. 

Annan sak. Alicia Keys och hennes val att sluta med smink. Älskar detta kokande av saker som sker just nu. Mycket pga #metoo, men också något i luften. Kan ni känna det? Det är något på gång. Alicia, som valde att komma till Grammysgalan osminkad i år ger en fin intervju på BBC News om bl.a hennes sätt att se på kraven som ställs på framförallt flickor och kvinnor idag. Hennes nya album är det bästa hon har gjort tycker jag. Sätt på den ikväll medan du lagar din fredagsmiddag - TIPS! 


Grammys 2018. 


Och slutligen lite fredagsfeeling. Kan inte se mig mätt på dessa rörelser. Kroppsdynamiken på den här karl var something else. Love it! 


Ett gäng brudar gör en liknande scen i musikalen Chicago, som är för bra för att inte visa. 

( Mitt i så pausas klippet av någon anledning, men frukta ej. Vänta någon sekund eller dra fram så fortsätter det. Man vill ju inte missa slutet ) 




Ha nu en skön fredag och en mysig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar